onsdag 14 september 2011

Laglig immigrant

Idag hade jag ett möte inbokat. Jag skulle träffa en samordnare på registreringskontoret. Hon skrev att vi skulle ses klockan 8:30 eftersom det då inte borde vara någon kö. Yeah.. right!! Jag var lite tidig, så jag var där runt 8.00.. och redan då var det ett tiotal personer i kö utanför byggnaden. Sambon hade dessutom sagt att inte förvänta mig att hon skulle vara i tid, och det var hon inte heller.. hon kom typ 8:40. Nåväl.. hon var väldigt trevlig och hade fixat alla papper som skulle fixas. Här i Italien måste man ha ett speciellt tillstånd för att flytta in hos någon, så sambon hade dessutom också fått skriva på ett papper där han intygade att jag fick bo i hans lägenhet. Jisses!!! Men nu är alla papper ordentligt ifyllda och jag ska bara få mitt certifikat att jag är invånare i Modena.. eller nåt liknande.

Dock vet jag inte riktigt om jag har avancerat eller degraderats i graderna vad gäller invandrare. Jag började ju som 2:a generationens invandrare i Sverige, för att sedan bli "laglös" i dryga månaden, för att nu bli 1:a generationens invandrare i Italien i stället... Hmmm!! Får suga ett tag på den karamellen tror jag. Inte för att det är något fel i min mening på någotdera av alternativen.. men ändå. :)

Igår var det "rapporteringsdag" också. Det visade så bra som -31,8 kg. Det känns fantastiskt. Märker att kroppen börjar omforma sig en del också. Har ju väldigt mycket kvar, men det är ju mindre än halva mig som ska bort nu i alla fall. :) och om 1,2 kg har jag gått ner 1/3 av min övervikt. Känns riktigt bra det. :)

Nu blir det att fortsätta svettas här i soffan och kolla klart på Wolverine. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar