lördag 11 februari 2012

beslut, beslut...

Sitter just nu och intar lite frukost. Det vanliga, som jag ätit en tid nu; yoghurt med färska bär. Eventuellt blir det en kiwi till också, men vi får se. Då det bara var 2 matskedar yoghurt kvar i förpackningen efter att jag skopat upp min deciliter, fick resten också följa med, och likadant var det med bären. Så idag kanske jag inte orkar någon kiwi.

Kunde konstatera också att jag inte hade någon mer yoghurt hemma, och då jag ska ha tzatziki till maten ikväll, är det en ganska högprioriterande produkt. Det ser alltså ut som att jag måste trotsa de trevliga vädergudarna här nere och bege mig till en affär enbart för att köpa yoghurt...

Snön vräker ner och det blåser ungefär lika mycket om igår, så det är inte direkt jättelockande att gå utanför de hyfsat uppvärmda väggarna här hemma.

Jag måste nog dessutom ta och göra en inventering i kylskåpet för att se om det är något annat jag kan komma att behöva i helgen. Storhandling får ske i början på nästa vecka. Sedan är ju den andra essentiella frågan för tillfället; Ska jag gå till närmaste affären (2 km tur och retur) och chansa på att de har min yoghurt där, eller ska jag gå till coop (4-5 km tur och retur beroende på vilket jag väljer), där jag med säkerhet vet att de har min yoghurt. Tunga beslut att fatta såhär på lördagsförmiddagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar