tisdag 7 februari 2012

vikt-ig tisdag

Då var det tisdag igen, och rapporteringsdag när det gäller vikten. Vågen visade idag ett minus på 1,2 kg. En helt okej vecka med andra ord. Totalt är det nu 49,3 kg jag har betat av, och jag närmar mig så sakterliga 50-strecket. Om bara 2 hg (!) så har jag gått ner hälften av min övervikt. =D

Men det är inte bara det faktum att jag är inne på mitt femtionde kilo, som jag är glad över. Jag kan även konstatera att jag nu ligger under bmi 40 (39,8) för att vara exakt, och bmi över 40 var tidigare gränsen för att man skulle bli godkänd för en operation. Vad jag förstått eller kunnat utläsa, har dock gränsen numera ändrats till bmi över 35, men ändå. Det innebär också att jag har sänkt mitt bmi med 15,7 enheter, och det är rätt mycket faktiskt.

Jag fick en komplimang i fredags på ärtsoppekvällen, av en av tetra-snubbarna. Han påpekade att jag gått ner i vikt sedan vi sågs senast, och eftersom vi sågs i början på november tror jag, så har det ju hänt lite grann. Han sa att det syntes ganska väl i alla fall. :) Blev faktiskt glad av det lilla. :)

Nähä.. om jag kanske skulle ta och trotsa det massiva snöfallet och bege mig ut för att se om posten är öppen, så jag kan betala ett par räkningar... om de ens kan betalas på posten... :)

2 kommentarer:

  1. ååå va kul, grattis till jätte bra siffror :) under 40 i BMI är ju lite av en drömgräns även om de sänkt gränsen sedan du gjorde din op, så va de ju ett krav när du startade :) wiihooo ladda nu för att nå -50 kg nästa tisdag och unna dig då något ordentligt... hej hej ja fljer dig varje dag med glädje :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Jaa, jag hoppas verkligen att jag når -50 nästa vecka. Men det segar sig verkligen för att nå dem.. men hoppas, hoppas. :) Då blir det till att se om det går någon intressant opera här, eller se vad utbudet är i Verona på operafestvalen i sommar, och köpa biljetter dit i stället. :)

      Radera