torsdag 24 maj 2012

Bröllopsdags

En av anledningarna till att det skulle bli ett Sverigebesök, var ju för att bästa kompisen skulle gifta sig. Så det var ju lite att stå i inför den. Måndagen efter mina dagar i Stockholm, skulle jag hem till bruden för att stylisten skulle testa frisyr och sminkning. Vi kom fram till något som var jättesnyggt, men jag kände mig inte så värst varken fin eller trevlig den dagen. Var genomförkyld, och när jag kom hem till mamma igen den kvällen, hade jag nog ganska hög feber och hade ont i precis hela kroppen. Åt lite mat, tog ett par citodon och gick sedan och lade mig att sova... strax efter klockan åtta på kvällen...

Mähippan blev en lugn tillställning med en middag med de närmaste vännerna. Det var dessutom så fiffigt att det var ett musikquis på den restaurangen vi var på. Vårt bord fick dela in oss i två lag, och sedan var det bara att inse hur lite man faktiskt kan om musik. Laget jag var med i lyckades i alla fall skramla ihop 25 poäng av 42 möjliga. Vi hamnade väl i mitten någonstans, så det var helt okej ändå. :)

Helgen innan bröllopet hade jag ordnat så att jag och bruden skulle åka iväg till Malmö, dels för att få en helg tillsammans och dels för att vi skulle få våra klänningar insydda av en av mina vänner där nere, som jobbat som sömmerska tidigare. Som vanligt i Malmö, blev det en del knatande på stan, och jag passade dessutom på att färga om håret igen. Att gå från svart till blond är ju en utmaning, och det slutade, efter 4,5 timmar med att jag blev rödblond. Jag var lite framåtplanerande i mitt val av att göra om håret. Jag tycker ju svart hår är gôrsnyggt, men det blir också fruktansvärt varmt när solen börjar värma lite ute. Så min frisörska hade lite jobb för sig som sagt, men jag blev nöjd med resultatet i alla fall, och det är ju det som räknas. Min vän gjorde dessutom ett fantastiskt jobb med klänningarna. Både min och brudens var en gnutta förstora över bysten, men när de var klara, satt de som en smäck. :)

Jag och sambon
Bröllopsdagen kom, och på morgonen blev jag skjutsad till Skara av mamma, för att äta frukost med bruden och göras i ordning med smink och frisyr. Jag hade dessutom fixat transport till kyrkan, vilket blev min kusins fina raggarbil, men eftersom det behagade att vräka ner regn när vi åkte, så gick det inte att köra nedcabbat, och det var ju lite synd. Bröllopet förflöt som det skulle i alla fall, och de var jättevackra, och nervösa, där de stod i kyrkan och lovade varandra trohet. Hela ceremonin var jättevacker. När bröllopsmiddagen hölls, så höll jag också mitt tal, vilket verkade vara väldigt uppskattat av alla gästerna. Kul när man får positiva kommentarer. Jag var ju dessutom tvungen att se till att jag fick ett kort på mig och sambon tillsammans, nu när vi för väl en gångs skull var uppklädda och fina, och eftersom det redan legat ute på facebook, så kan jag ju lika gärna lägga upp det här också. :) Och vanligtvis är jag och sambon lika långa typ (jag är en cm längre), men på grund av att jag hade skor med klack, så ser jag jättelång ut. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar