torsdag 24 maj 2012

Livsstilsskola

Hjälp!! Nu har jag inte vart här inne och uppdaterat på en evighet igen. Måste nog säga att jag varken haft tid eller lust att skriva. Och eftersom det hänt en del den senaste tiden, får jag väl försöka dela upp inläggen lite, så det inte blir ett monster-mega-super-inlägg här. Jag åkte i alla fall till Sverige den 19:e april. Blev hämtad av mamma på Landvetters flygplats, eftersom den är närmast Skövde, och sedan var jag i Skövde en kväll i princip. Så det var bara att packa om väskan och sedan åka upp till Stockholm ett par dagar. Första dagen vart det mest strosande i stockholms stad. Bodde på ett scandic-hotell, hyfsat nära stationen. Verkade dessutom vara rätt nyrenoverat, för det lilla enkelrummet jag hade, var ganska stort. Hade en stor hall när jag kom in i rummet, ett rätt stort badrum och hyfsat stort rum där sängen och skrivbordet stod. Verkligen jättefräscht. Och trots regn, så hade jag ändå en skön fredag för mig själv uppe i huvudstaden, trots att jag fick ett smärtsamt besked om en hastig bortgång på kvällen.

Ärendet i Stockholm var en livsstilsskola som CFTK anordnar för de som opererats. Jag hade nog velat vara med på en tvådagarskurs egentligen, men alla helger de planerat in dem, hade jag planerat in annat. Så då fick jag vackert ta den endagarskursen, när jag ändå var i Sverige. Det var mycket matnyttigt som gicks igenom. Det var fyra föreläsningar under dagen; på förmiddagen var den första med en dietist, fast där kände man att man redan visste det mesta. Den andra föreläsningen var med en personlig tränare, och det var faktiskt den jag tyckte var allra intressantast. Kanske skulle satsa på att bli PT. ;) Efter lunch var det föreläsning med en psykolog, och jag som i vanliga fall älskar psykologi, tyckte att det var en riktig bottenföreläsning. Men det berodde nog på den ton föreläsaren hade. Jag tänkte för mig själv att det var en sådan röst man kan höra på avslappningsband. Mycket tröttsam med andra ord. Sista föreläsningen hölls av grundaren och chefskirurgen på CFTK. Mycket intressant att se de verktyg som använts vid ingreppet. Man fick lite perspektiv om hur små de dära häftklamrarna man faktiskt har runt sitt lilla rör till magsäck, hur små de faktiskt är. Men i stort sett var dagen ändå väldigt givande och det var kul att få träffa andra som genomgått samma ingrepp som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar