söndag 1 juli 2012

Nu kör vi. Dag 1 av 30

Jag har antagit en utmaning. Och dessutom har jag "tvingat" sambon att göra detsamma. Vi har anmält oss till world of shapes månadsprogram. Jag anmälde mig till tävlingsdelen fitnessfighten, och sambon fegade ur när jag sa att man var tvungen att lägga upp bilder på sig själv på den delen, så han valde kickstartsprogrammet, vilket är identiskt med tävlingsdelen, förutom just att man inte tävlar, och därmed inte behöver lägga upp bilder och mått om man inte vill.

Träningsprogram och kostprogram är inkluderat i programmen. Och träningsprogrammet lär jag följa till punkt och pricka, medan kostprogrammet blir det nog lite si och så med. Det blir nog snarare så att jag håller mig till en lite liberarare del av LCHF-kosten. Men det blir nog väl det också.

Nu har jag i alla fall intagit ett mellanmål, så jag ska strax ta och utföra mitt första träningspass i utmaningen. Största problemet lär att under kardiodelarna hålla 85 % av maxpulsen i 10 minuter. Men jag ska göra mitt bästa i alla fall. Peppad till tusen är jag inför detta, och jag hoppas på markanta resultat. Nu är tävlingsinstinkten påslagen. Jag vill vinna hela tävlingen! Så nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar