tisdag 3 april 2012

Invägning

Jag förstår inte vart tiden tar vägen om jag ska vara ärlig. Ännu en vecka har gått, och det är åter igen dags att notera min vikt i excelbladet. Det var en stabil viktnedgång på 0,7 kg sedan förra veckan, och i och med detta, har jag gått ner 53 kilo, på pricken. :) Jag måste säga att det känns riktigt bra att så sakterliga krypa neråt siffror jag inte ens kommer ihåg att vågen visat. Tre kilo är det kvar till den lägsta vikten jag kommer ihåg att jag vägt i vuxen ålder... Sedan blir det verkligen nya erfarenheter för min del. Nåväl... 46 kilo återstår. Jag har satt upp som "mål" att jag har nått dit den allra sista vägningen för i år... dagen efter julafton. En ganska dum dag egentligen... julafton blir bättre.

Det blir en utmaning för mig själv... 46 kilo på 38 veckor. Ingen omöjlighet... men det blir säkerligen tufft. Jag siktar på det i alla fall.. om jag sedan inte når ända fram, är det inte hela världen, men jag måste nog fundera ut en riktigt bra belöning till mig själv ifall om att jag verkligen skulle klara det. :) Förslag någon?

3 kommentarer: