torsdag 12 april 2012

Resplaner

Nu börjar nog min pollenallergi att ta fart känns det som. Det kliar i ögonen och jag nyser.. nyser mest på mornarna och det kliar i ögonen mest på kvällarna. Så antingen är det allergi, eller så 1: är det för dammigt i sovrummet och 2: det kliar i ögonen av trötthet. Kan ju faktiskt vara båda delarna där...

Nu är det bara en vecka kvar tills jag åker till Sverige igen. Har kommit fram till att det kommer bli ett himla hattande fram och tillbaka nu i ett par månader. Åker ju som sagt på torsdag i nästa vecka härifrån. Sedan åker jag ner hit igen och har sällskap av mor min, i mitten på maj, och åker tillbaka till Sverige 10 dagar senare. Sedan åker jag hem igen runt den 10-11 juni, för att sedan eventuellt åka till Sverige runt midsommar igen. Vi får väl se hur det blir med det sistnämnda, men J har kurs i Lund vid tidpunkten, och då kunde ju jag vara med i alla fall en vecka. Men vi får väl se hur det blir.

Nu i första vändan är det i alla fall full fokus på bröllop. Har insett att jag måste ha en ganska stor väska med mig på bröllopsdagen... fylld med näsdukar, mellanmål, diverse nödvändigheter för eventuella katastrofer, och lite annat smått och gott. Och så måste jag dessutom skriva mitt tal. Jag känner inte aaaalls någon press, då bruden redan deklarerat att både hon och brudgummen ser fram emot mitt tal mest. Hmmm... Nåja.. jag ska nog kunna hitta något att babbla om i ett par minuter... har letat lite på nätet och fått lite inspiration, så det  kommer säkert bli toppenbra i slutändan. :)

Dock slutar inte resandet i och med sista planerade Sverigebesöket... sedan är det Frankrike i sommar... och jag hade visst dessutom råkat pricka in OS, till min systers stora förskräckelse... Hon kommer därmed inte att få se alla fotbollsmatcher. Inget jag gråter över direkt.. *hehehe* Men det där löser sig säkert också på något sätt. :) Eventuellt så blir det också en resa till hösten för mig och J... en resa enbart för vår egen skull. Men vi får väl se hur det blir med det lite längre fram. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar