torsdag 24 maj 2012

Spritresa

När jag ändå var i Sverige i en månad, kunde jag ju lika gärna följa med mamma, moster och kusin ner till Tyskland, på en sån där spritresa. Bussen avgick runt halv tio på kvällen från Skövde, och sedan åkte vi ner till Helsingborg, där vi tog färjan över till Helsingör, mitt i natten. Vid denna tidpunkt, dvs runt två - halv tre på natten, tyckte jag dessutom att det var rätt tillfälle att äta lite mat. Då var jag vrålhungrig. Resten av natten for vi genom Danmark, och jag försökte sova lite grann, men det går ju sådär alltså när man sitter i en trång buss och får sittkramp i röven. Sedan var det dags för färjefärd nummer 2, från Rödby till Puttgarden. Och jäklar vilken sjögång det var på den sträckan alltså. Det var nästan så man blev lite illamående. Min kusin tykade mig, när jag sa att jag inte gillade sjögång och höga vågor, men i efterhand kom det fram att han också tyckte det var lite obehagligt. Det var inte det lättaste att ta sig fram direkt.. det var ett steg framåt och tre-fyra steg åt sidan. Vi kom fram till tyskland i ett stycke i alla fall. Jag handlade inte ett dugg i affärerna, utan var bara med som sällskap. Tyckte det var rätt onödigt att handla på sig sprit för min del, när jag kan gå till vilken mataffär jag vill här nere i Italien och handla lite alkohol. Under färjefärderna mot Sverige igen, så handlade jag däremot lite i tax-freen. Lite m&m-godis och en ny parfym i från Hugo Boss. Inte för att jag lider någon brist på parfymer hemma, men det är ju alltid roligt när det kommer ut nya dofter, och eftersom jag "samlar" på just Hugo Boss parfymer, så var det ju perfekt. Det fanns förvisso två nya dofter, men det blev en sunset för min del... orange doftade så fruktansvärt starkt, och gifte sig inte alls med min egen doft.

När vi väl var framme i Skövde igen, led jag fortfarande av Sjöben. Tror att mina inneröron är lite skadade eller något i den stilen, så mitt balanssinne inte riktigt är som det ska. ;) Men jag lär nog inte följa med på en sådan bussresa igen i alla fall... Hade totalt glömt av hur seg man blir i benen och hur ont man har i rumpan efter en sådan tur... Men jag kan hålla med om att det är smidigt, då man slipper tänka på transport och sånt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar