tisdag 19 juni 2012

Lite blogg-gnäll

Nu har det gått ett tag igen. Ska jag vara ärlig har jag ingen större lust att blogga, men känner ändå att jag nog bör ta tag i det, så jag kan skriva av mig lite ibland, och för att det ger mig något att göra om dagarna. Jag är äntligen hemma i Italien igen, även om jag ska tillbaka till Sverige en riktigt snabb visit över midsommar.

Det senaste svea-besöket bestod av en begravning i Eskilstuna, umgås med vänner i Malmö, ha huvudvärken från helvetet i Skövde för att sedan åka till Eskilstuna igen och fira en student. Riktigt kringflackande alltså. Flygresan hem vart inte något rolig den heller. Först sitta och vänta på flygplatsen i 5 timmar och sedan när vi var över alperna, råka ut för ett åskväder, som gjorde riktigt läskig turbulens. Turbulens som gjorde att planet "störtade" fem meter. Ingen vidare upplevelse måste jag säga. Och som inte det var nog så var det en relativt stor jordbävning på natten där också. Menmen.. nu har jag nog gnällt klart för ett tag

Nope... kom på att jag måste vara svensk nog och gnälla lite över vädret. Det är vaaaarmt här. 35 grader i skuggan.. *pust* Känns som att jag smälter bort.
Och precis nyligen fick jag veta att sambon tagit med sig mitt pass till Sverige. Tack så mycket för det! Nu får vi verkligen hoppas att körkortet gäller som identifikationshandling när man ska flyga på fredag. I annat fall får jag väl fira midsommar med de andra svenskarna här nere antar jag.

Nu kanske man skulle ta en kall dusch och svalka av sig lite, och sedan fixa lite att äta. Det kan vara dags för båda. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar