onsdag 2 mars 2011

tjolahopp

Sitter på skolan och kom på att det var ett tag sedan det blev något bloggat. Så jag kan ju börja med helgen som gick då...

var uppe i Skövde, och eftersom min kära sambo glömt av att han hade möte hela fredagen, fick jag ta och åka tåg upp, så fick han komma efter. Jag hade ju beställt ärtsoppa av mor min till lunch, så det kunde jag ju inte missa heller. Åt på O'learys på kvällen, och jisses vilken god köttbit. Den var perfekt stekt... lagom rosa, inte blodig som den brukar vara på en av ovan nämnda ställen nere i Malmö. Vi skulle gått på bio med syrran också, men det blev inget av med det. Köpte några filmer och glodde på dvd i stället. Det gick det med. :) Som vanligt när jag vart där uppe en helg, mådde jag kasst i måndags. Tror kroppen blir så chockad av IgE-molekyler (dvs allergi), att det hänger i någon dag efteråt.

Idag har jag då vart på skolan hela dagen. Håller på med mitt ex-jobb. Körde två stycken PCR-körningar i morse, men totalt utan resultat. Fick dock veta (repetera) att man skulle späda ut en viss lösning med enzymer.. annars hade man inget som arbetade... Hmm... tänkte inte på det! :)

Vi är dessutom inne i mars månad... i slutet på denna månad ska vi ner till Modena och kolla om vi hittar någon lägenhet som passar oss... sedan är det bara 2 månader kvar tills vi flyttar... Spännande, men också nervöst.

Nu får det räcka med uppdateringar från mitt liv för idag. :)

1 kommentar:

  1. som du märk så har jag hittat tillbaka till din blogg. :) Nu kan du mer än gärna uppdatera igen :)

    SvaraRadera