onsdag 18 april 2012

fixar det sista nu...

Jag är helt slut... men jag har å andra sidan haft en väldigt produktiv dag. Blev väckt tidigt i morse av ett sms från killen som ska kolla vår post under tiden jag är i Sverige. Då mycket stod på agendan, var det ju lika bra att gå upp. Klockan var runt halv åtta, och visst, det är inte supertidigt, men för mig är det ändå tidigt att gå upp vid den tiden. Brukar ju ligga minst en timme till i sängen. :) Städade i ordning här hemma och gav golven på moppo. Och just denna dag har jag också hunnit med ett antal telefonsamtal, och just nu har jag en paus i packandet. Måste nog fortsätta innan det blir bingen för i alla fall vilande i ett par timmar. Får väl ta mig upp runt halv fem-tiden för att inte behöva stressa som en jagad gnu. Runt 6-tiden bör jag ge mig av hemifrån för att kånka mina väskor till busstationen, för min resa mot Bologna flygplats. Lite surt att man behöver åka så tidigt, men eftersom bussarna bara går varannan timme så är det inte så mycket till val. Flyget går inte förrän 11.30 sen... Jag hade säkert kunna åka med den senare bussen, men då har man inte så mycket tid på sig för incheckningen, och vem vet vad som kan hända. Bättre att vara ute i god tid. Funderar dock över hur allt ska få plats i väskan.. eller väskorna. Ska ha en resväska som handbagage också.

Sedan för att byta ämne, gör vädersvängningarna här nere så att jag får humörssvängar. Nej, kanske inte riktigt... men jag får en jäkla huvudvärk av dem i alla fall. Och jag hoppas innerligt att det inte snöar och har sig i Sverige under min vistelse där... kommer inte ha någon som helst plats i väskorna för tjockare kläder. Nåväl... nu blir det att logga off från dator, packa i princip klart och sedan krypa ner under täcket. Inte för att jag lär kunna sova nämnvärt mycket... lär säkerligen vakna stup i kvarten för att titta på klockan i min rädsla att försova mig. Nähä... bäst att lägga på ett kol... ögonlocken börjar hänga vid kindbenen ungefär... är sååå trött just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar