torsdag 12 april 2012

Nu är det officiellt

Den stora förändringen  jag pratade om i ett tidigare inlägg är numera officiellt. Sambon (J) sökte, och fick en ny tjänst inom jobbet. Jeeey för honom! Det innebär att vi blir kvar i Italien några år till, minst. Men den största förändringen är att han kommer att vara hemma, nästan jämt. Det är något helt nytt i vårt förhållande. Han har alltid jobbat som resande, så för vår del blir det en enorm omställning. Det ska ju naturligtvis bli roligt och härligt att ha honom hemma... men samtidigt är det ju lite skrämmande faktiskt. Jag behöver ju ha min ensamhet emellanåt. Tur då att vi har ett gästrum man kan dra sig undan till... eller så.
J chef var i alla fall så förstående och överseende med vår stora förändring, att han sa till J att om jag tyckte det var för jobbigt att ha honom hemma, så kunde de alltid ställa upp en säng på hans jobb, så kunde han sova där i ett par veckor och "säga" att han var på resande fot. *asg* Det skulle jag vilja se faktiskt.. Speciellt då ingen får vistas på området nattetid.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar