lördag 14 april 2012

surr, surr, surr

Jag har haft värsta problemen att sova i natt. Var jättetrött när jag gick och la mig, men så fort jag intog horisontellt läge var det som att ögonen gick från grusigt trötta till klart uppspärrade. Jag hörde dessutom två sorters surr hela tiden. Det ena lät brrrrrrrrrrrr.... ganska svagt, så det störde inte så mycket, och det andra lät "bzzzzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzzzzzz bzz bzzzzzzzzzzzzz bzzzz", och detta störde desto mer. Det ena var från vår "vape" som ska förhindra mygg och annat skit att komma i närheten, och det andra lät som en humla som surrade instängd någonstans. Efter många timmars vridande och vändande, och funderande på än det ena än det andra, gick jag upp, stängde av vapen, stängde balkongdörren och gav mig fan på att jag skulle hitta den där jäkla humlan som surrade. Det känns ju lite olustigt om det är en humla eller geting eller liknande i närheten när man ska sova, för jag vill definitivt inte vakna upp av att jag blir stucken för att jag råkat vifta i sömnen.

 Jag hittade ingen humla... surrandet kunde lokaliseras till vattentanken på toalettstolen, och är det en humla där i, får han faktiskt skylla sig själv. Efter dessa åtgärder gick det lite bättre att somna i alla fall... men klockan var ju vid tre då också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar