söndag 11 september 2011

Då bor man i Italien då. :)

Sommaren har nu passerat. Hemma i Sverige har till och med hösten kommit. Själv har jag äntligen kommit hem till mitt nya hem. Hemmet där det fortfarande är runt 30 grader varmt dagtid. Jag är med andra ord nere i Modena, och har så varit sedan några dagar tillbaka. Det ser fortfarande ut som en rövarkula här hemma, men det fixar sig nog när vi väl beställt hem nya möbler från IKEA. Då kan man väl börja och stuva undan grejor.

Har hunnit göra mina första beställningar på italienska också. Min allra första beställning blev "una vino rosso". Fotot visar vad jag fick. Beställde rödvin, men tror att jag fick lambrusco, eftersom det var lite smått kolsyrat vin. Men det slank ner det med. Senare samma dag gjorde jag dessutom min andra beställning på italienska. Två stycken pizzor blev skörden av den beställningen. :) Ska skriva in mig på en 4-veckors intensivkurs i italienska också, efter rekommendationer av en bekant. Hon hade själv gått intensivkurs och hade tyckt att det var jättebra. Så sambon får prata med sin chef i morgon för att se om det är något hans företag kan betala. Vore ju toppen i så fall.. :)

På vågen har det också hänt en del sedan jag skrev sist. Igår pekade vågen på att jag gått ner hela 30 kg, så det var jag jätteglad över. Nådde inte riktigt det uppsatta målet, utan missade med 5 kg. Så nu har jag satt upp ett nytt mål till den sista december. Får vi väl se om det går bättre eller vad utfallet blir då. Det har ju börjat rätt bra i alla fall.. :)

Vi upptäckte dessutom idag att vi har ett köpcentrum typ 2 km från vårt hem. Helt perfekt, då man kan cykla dit och handla mat när man behöver. Inte så tokigt alls. =D Det börjar så sakterliga sjunka in nu att jag faktiskt inte bor i Svedala längre,  utan är en första generationens invandrare i italien... eller blir väl snart i alla fall... När inskrivningen väl sker. Och det blir nog bra det med tror jag. :)

1 kommentar: