tisdag 27 september 2011

Stort delmål uppnått!

Idag är/var det tisdag igen... vilket är lika med rapportering av vikt-dag. Även om jag inte är frekvent med det här på bloggen, så har jag min statistik i excel, där jag flitigt noterar varje vecka.
Denna vecka visade vågen faktiskt ganska snälla siffror, om man nu kan säga det när man ändå väger 3-siffrigt fortfarande. Förra veckan var det inte alls blida siffror, men ändå ett minus.. men ett väääldigt litet minus på två hekto.  Men idag var vågen snäll på det sättet att den talade om att jag gått ner 1,2 kg på en vecka och därmed sammanlagt förlorat 33,2 kg,!! Så en av mina milstolpar är uppnådda, genom att jag idag gått ner 1/3 av min övervikt. Bara 2/3 kvar. Satte upp lite delmål på vägen till mitt stora milstolpe. Stora delmålet är att nå en specifik vikt till den sista december, och de delmål jag satte upp idag är mellanlandningar på vägen dit kan man väl säga. Kanske är lite för optimistisk,, i alla fall när det gäller första delmålet, men inget är omöjligt. :)

trentatre är 33 på italienska. ;)

2 kommentarer: