fredag 30 september 2011

Min typ av glass

När vi var och storhandlade förra lördagen, köpte vi hem ett paket glass. Kan vara gott att ha i frysen, och speciellt som det fortfarande är väldigt varmt här nere. Jag tog ett paket, där jag fått fram ett smaken var citron, så jag trodde det var någon form av gräddglass på pinne, med citronsmak. Smaskens tyckte jag då. Snacka om att jag blev förvånad när det inte alls var gräddglass, utan isglass, och att pinnen dessutom var gjord av lakrits. Pinnen var ätbar! =D Jag har dessutom nyligen börjat uppskatta citronsmak, såvida det inte vart citronvatten då för det har jag gillat förut också. Men att kombinera citron och lakrits var ju en sensation nästan. Smaklökarna jublade när man kom såpass långt ner på glassen att man kunde känna smaken av lakritsen också. Perfekt! Det negativa är att nu är paketet slut, så jag måste köpa nya. Kanske ska plocka fram cykeln och cykla till köpcentrat närmast oss i morgon... för bilen lär jag ju inte våga köra än på ett tag... Får väl se hur det blir. :)

2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa om italienska ätbara saker. Det låter gott.
    (jag kan inte kommentera din blogg inloggad så det får bli så här)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du gillar glassen. Jag blev också lite sugen på den nu. =)

    SvaraRadera