måndag 19 september 2011

Polisbesök

Nyligen var polisen här. En liten söt dam, som inte pratade någon engelska alls. Och man blir ju nästan livrädd när porttelefonen sätter igång och bröla. Men det är ju bra att det finns kamera också i alla fall.. både vid yttergrinden och vid entrédörren till trappuppgången. Det är ju inte fel det. :)

Jag hade dock inte förväntat mig ett besök så här vid sex-tiden på kvällen. För samordnaren sa att de skulle skriva runt 8-10 på morgonen för att garantera att jag var hemma. Nu var jag ju hemma i vilket fall.. men ändå. Tänk om vi åkt iväg och handlat, som vi gjort i princip varje eftermiddag den gångna veckan. Nåja.. nu har hon sett att jag bor där jag uppgett att jag bor i alla fall, så då behöver jag inte oroa mig för fler besök. Och det är ju rätt bra det, eftersom jag börjar skolan nästa måndag.. klockan 9 på morgonen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar