söndag 18 september 2011

Jag bor på Ikea...

Denna helg har helt gått i Ikeas tecken. Igår var vi på Ikea i Parma och idag var vi på Ikea i Bologna. Man måste ju variera sig lite. ;) Igår handlade vi saker som var mindre nödvändiga... blev ett par sängbord, en hylla till hallen lite lådor och sånt till den, ett litet sidobord och annat smått och gott plus en del mat från sverige-shoppen. Idag blev det nödvändiga grejor som köksskåp och lådor och ett vardagsrumsbord. Och jag tror jag blir lika förvånad varje gång vi packar in hur mycket som helst i lilla räsern. Men någon gång ska jag nog sluta förvånas över hur mycket som egentligen går in i vår lilla magane kupé. Här ser det ju ändå ut som det finns plats kvar. Svårt att tänka sig att det faktiskt är 42 artiklar, varav 32 är i kartonger som ska monteras ihop. Sakta men säkert börjar vi få ett riktigt hem här hemma. Nu är det "bara" några bokhyllor och nya sängmadrasser som måste införskaffas.. och ja just det ja.. bänkskivor till våra nyinköpta köksskåp. :)


I den 1½ vecka jag varit här nere i Modena har det varit strålande sol och hur varmt som helst (dvs över 30 grader med jättehög luftfuktighet). Idag var det mulet hela förmiddagen, och då kunde man utan problem se bergen, som inte ligger allt för långt härifrån. Soliga dagar brukar man tyvärr inte se så mycket av dem, eftersom det är riktigt mycket soldis. Vackert är det i alla fall. Det här är utsikten från "min" toalett eller balkongen mellan sovrummen om man så föredrar. ;) Kameran fångade dock inte bergen så bra som ögat gjorde.. menmen... så kan det va ibland. :)

1 kommentar:

  1. åhh tack så mycket! :)
    Du kommer också kunna bära en snygg klänning snart!
    Detta är faktist min kompis klänning som jag lånat i strl. 38. Jag var överlycklig över att den passade. Skulle prova den och vips så satt den snyggt tydligen ;)
    hehe kram på dig!

    SvaraRadera