söndag 1 juli 2012

1:an klar

Dåså. Nu sitter jag och varvar ner lite efter min första träning. Upptäckte till min glädje att jag fortfarande har en helt okej kondition, då det inte alls var några problem att komma upp i och hålla 85% av maxpuls, i mitt fall 161 slag per minut, i 10-minuters pass. Det var ju riktigt glädjande faktiskt. Däremot märktes det lång väg att jag behöver träna upp musklerna. Styrketräningen kändes rätt tuff. Ska bli intressant sedan i slutet på månaden när jag gör samma program igen, för att se hur mycket jag har förbättrats.

Däremot känns det som när man sitter i en bastu, och andas med näsan... då det känns som att näshåren blir lite svedda. Men eftersom det är 33 grader här inne, så är det inte så konstigt. Svetten bara forsade på mig också. Under den knappa timmen jag tränade, fyllde jag på kroppen med nästan 1 liter vatten, men det kändes som att jag svettats ut en 3 - 4 liter sådär... Så efter maten blir det vi som tar en sväng till grand emilia för att införskaffa en fläkt till. Man behöver liksom inte köra med AC tycker jag, för går man då ut sen, så blir det en sån himla temperaturskillnad. Men en fläkt kan alltid vara bra att ha, så man får lite vind på sig under träningspasset.

Nåväl... träning 1 av 30 = check! Nu är man igång alltså. Känns oerhört bra att kickstarta igång kroppen igen, efter en tids uppehåll från träning. :) Förhoppningsvis är det ett mer vältränat par som åker till Paris i början på augusti. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar