tisdag 10 juli 2012

Gissa smaken

Laddade upp med lite isglass igår. En kartong med 20 glassar. Idag var det dags att ta en av dem. Glassen var grön, så gissa vad den smakade? Päron? Kiwi? Icke!!

Det var mintsmak. Jag tänkte att det kunde ju vara en spännande smak, då jag gillar mint. Jag menar, mintchoklad är riktigt gott, minttu godaste schnapsen ever och mintglass i gräddglassformat är också en riktig hit. Men mintglass i isglassformat... hmm... hur tänkte de där egentligen? Enligt min smak var det inte något att hänga i julgranen direkt. Kändes som att man satt och slickade på kall tandkräm eller så. Kan förstå att man väljer en sådan glass om man har typ dålig andedräkt eller nåt... men annars?? Mjäää.. lär nog få skölja bort de pinnarna, för jag lär inte äta upp de resterande 4 gröna glassarna, och sambon lär definitivt inte äta upp dem, eftersom han inte gillar mint över huvud taget. Undrar varför det nästan alltid är så att det är en äcklig smak i glasspaket med blandade glassar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar