måndag 2 juli 2012

En lite segare dag

Andra juli, och det är färre dagar kvar på året än vad som redan har passerat. Jag har haft en jobbig natt, med många uppvak och sömnlöshet. Somnade nog ganska snabbt, men det där med att vakna upp och sedan inte kunna somna om är ju lite småjobbigt sådär. Men lyckades väl somna om i några timmar till i alla fall. Frukost och mellis 1 har intagits. Försöker bli bättre på att sköta det där med mat 6 gånger om dagen. Det är inte så lätt alltid, och speciellt inte när det är 35 grader varmt ute. Mat lockar liksom inte direkt då. Tur då att det är enkelt att göra smoothies. :)

Träning har också hunnits med idag, samma pass som igår. Men trots att jag avklarade passet några minuter snabbare idag, var det mycket segare än igår. Att jag klarade det snabbare berodde på att jag inte hade fullt lika långa pauser idag, men man kände att musklerna var lite småsega från gårdagen. Men det är bara att de vänjer sig. Det är ju träning som gäller nu varje dag framöver. Har kommit fram till att "plankan" är grymt jobbig. Där orkar jag verkligen inte hålla mig uppe i minst 45 sekunder. Men jag ska ha som målsättning att kunna stå i plankan i minst 45 sekunder, utan avbrott, till den sista i månaden. Blir det lite utmaning i utmaningen dessutom. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar