söndag 8 juli 2012

Åttonde dagen

...och på den sjunde dagen vilade han... eller något liknande stod det i en mycket känd bok. Men det gällde inte mig. Igår var det dag sju på träningsprogrammet, och det gick seeeeegt. Det var knappt så att jag orkade med träningen alls. I stället för 20 minuters cardio blev det 15, och på styrkeprogrammet.. ja, det saknades glöd och ork, så det gick lite si sådär. Tog mig förvisso igenom programmet, men det var många pauser igår kan jag säga.

Idag gick det betydligt lättare. Hade väldigt få pauser idag och det kändes som att övningarna gick väldigt lätt. Är lite stolt över mig själv... eller snarare, jag är rätt jävla stolt över mig själv, för det är ett riktigt tufft sammansatt program, och att träna varje dag när man inte är van, det är ingen lätt omställning. Det jobbigaste med dagens träning var magen. Svullen och full med vätska. Inte så lätt att spänna magmusklerna då, när det känns som att man ska kissa på sig när man gör det. Menmen.. träningen dag åtta är genomförd i vilket fall som helst.

Nu ska jag fixa till mig en smoothie tror jag. Är lite sugen nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar