söndag 17 april 2011

Äntligen hemma

Kom hem från Italien i fredags, efter snabbvisiten nere i Modena. Vi åkte till Bologna och flygplatsen runt 8:30 på morgonen eftersom flyget skulle gå 11:30. När vi väl satt i business loungen (sambon har ju fördelar på flygplatser) så såg vi att flygningen blev 40 minuter försenad. När vi väl kom på planet, stängde flygplatsen för utgående trafik eftersom det var ett oväder på ingång. Det var riktigt svart ute, men de fick tillslut tillstånd att lyfta åt andra hållet. Men när vi väl stod i kön visade det sig att vinden vände så vi fick tillslut lyfta från det håll det var tänkt att vi skulle lyfta ifrån från första början... 2 timmar efter ordinarie flygtid lyfte vi i alla fall.

Det gick bättre med flygningen denna gång.. planet var lite större och stödet i mitten gick att fälla upp, så det blev lite bättre med plats. Jag hade också förberett mig genom att ha träningsbyxor på mig i stället för vanliga byxor som skär in i magen. Jag var helt slut när vi väl kom hem.. så det blev bara att laga lite mat vilket denna kväll blev den underbara tacogratängen, och sedan satt jag och sambon och kollade på film resten av kvällen och lyfte inte många fingrar.

Lördag morgon vaknade jag 4.30 av att sambon rusar upp ur sängen och i princip springer ner för trappan. 4:30... det innebar att han försovit sig.. ganska mycket dessutom. Taxin skulle komma 4:30, eftersom sambon skulle åka till USA på morgonen. Han kom iväg i alla fall och hann med alla planen också. Det var ju tur det. :)

Idag hämtade jag min uppramade DNA-tavla. Sååå jäkla snygg. Blir säkert jättebra när den kommer upp på väggen... i Modena då. Här tycker jag inte det är någon idé att sätta upp den, eftersom den ändå måste tas ned snart nog.

1 kommentar:

  1. kan nog vara den ultimata mardrömmen för mig...att vakna 4:30 och ha FÖRSOVIT mig... hahaha, ALDRIG att jag är uppe så tidigt.. :)

    SvaraRadera