måndag 25 april 2011

blååååås

Idag var det husvisning igen, så en halvtimme innan folket skulle komma, åkte jag ifrån hemmet. Passade på att slänga lite grejor i de där överfulla containrarna... folk har väl passat på att vårstäda hemma kanske. *s* Som tur var hade jag inte så mycket skräp, så allt fick plats.

När jag sedan åkte mot lund, för att få lite mat i mig, blev jag stoppad av polisen. Det var en körkorts- och blåskontroll. Ta ett djupt andetag och blås hela tiden det piper. Jaha.. det kan jag väl göra tyckte jag. Och inga problem där inte.. hade ju hur mycket luft som helst kvar i lungorna när det slutade pipa. Lite skillnad mot när man ska blåsa en grej så långt som möjligt på en mätare, när man kontrollerar lungorna på sjukhusen, då man nästan är helt utandad. Polismannen hittade ingen alkohol i mitt andningsprov i alla fall, och det var ju en himla tur det... Jag har ju inte druckit alkohol sedan mamma och syrran var här nere tillsammans senast.. och det var ju några veckor sedan. :)

Det var faktiskt bara andra gången jag fastnat i en sådan kontroll. Första gången var i juni 2004... så det var väl dags nu igen då kan man väl tycka. Så ska man följa förloppet som det sett ut hittills, så blir väl nästa blåskontroll om 10 år. :)

1 kommentar: