måndag 25 april 2011

Min påskhelg

 Min syster har som sagt vart här nere i Skåne, hos mig över påsken. Gårdagen tillbringades till största del på kustremsan nere i Malmö. Var riktigt trevligt att strosa runt. Var vackert väder ute, och det var soldis, så man kunde inte ens se över till Köpenhamn.

Vi passade också på att åka till västra hamnen (där turning torso står) och gå runt lite där också. Där var badlivet i full gång... Var en hel del personer som doppade sig i vattnet. Jag har dock väldigt svårt att tänka mig att det var varmt... Det blev också en glass var i den lilla italienska glassbutiken. Mina smaker var vit nougat, chokladfondant och "limone" Och snacka om att det var citronsmak på limonen. Den var riktigt syrlig. Nästan så tungan krullade sig lite. Den var rätt läcker i alla fall.. och helt kritvit i färgen. :)

Syrran åkte hem idag igen, efter att vi provat på zumbaspelet. Syrran asgarvade när hon svängde loss till en salsa här i vardagsrummet medan jag flåsade som sjutton till de tutorials jag gjorde för att lära mig calypso... Men det var jäkla kul ändå.. så med lite mer övning kanske jag inte är helt död efter introduktionen sen. Första omgången tog ganska lång tid, då jag inte lyckades få gubben att vara grön, (vilket indikerar på att man lyckas bra med övningarna). Andra omgången var gubben grön större delen av tiden, och den omgången gick därmed också snabbare. :)
Nu till sist måste jag bara lägga in en bild... och jag tror den säger allt. Ibland så lyckas man helt enkelt inte (och för den delen så tog mobilen kortet av sig självt...)

1 kommentar: