måndag 16 maj 2011

den gångna helgen

Hade tänkt att uppdatera bloggen hela helgen, men det blev inte så mycket med det.

Huset är nu sålt.. skrev på försäljningspappren i fredags, så det är ännu en sak avklarad med hela den här flyttgrejen. Men det är skönt, eftersom vi inte behöver tänka på det mer.
Efter att vi vart på mäklarens kontor och skrivit på papper, begav vi oss in till Lund, och det nyöppnade O'learys där. Mysigt tillhåll, två våningar och väldigt trevlig personal. Det blev en sista trerätters med deras supersnack till förrätt, den smakrika blaken'd steak till huvudrätt och en death by choclate till efterrätt. Till detta blev det dessutom en massa cola. Men vi satt ju där i typ 2½ timme också.. på grund av att det var hockey på tv. Vår resa fortsatte sedan ner till Malmö och biostaden, där vi kollade in Fast five. Liksom föregångarna var denna också mycket fartfylld och actionladdad.. och det är sååå upplagt för att det blir en sjätte film också.

Hade rätt svårt att sova på natten sedan. På lördagseftermiddagen, när jag äntligen kom upp, kom jag fram till att det förmodligen blivit lite för mycket koffein för min del på kvällen där... jag menar.. det blev ju typ 2½ liter cola. Inte konstigt att jag inte kunde sova.

Under lördagen gjordes inte så mycket här hemma... kollade naturligtvis på ESC på kvällen, och låten som vann var faktiskt helt okej för en gångs skull. Annars gillade jag Ungerns bidrag en hel del.
Annars har det inte hänt så mycket i helgen här... hockeyn igår behöver man ju inte ens kommentera...

Idag pratade jag med min bästa vän i telefon i ett par timmar. Fick helt underbara nyheter från henne. Det blir att gå på bröllop om ungefär ett år... Förhoppningsvis mycket, mycket smalare än vad jag är nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar