torsdag 26 maj 2011

Galet sug

En sak som är bra med flytet, är att godissuget försvinner. Mitt har i alla fall försvunnit. Godis är ju annars en av mina stora laster, choklad närmare bestämt. Men jag känner inte ens att jag saknar chokladen just nu. Inte ens när jag handlat har jag känt mig frestad att köpa en chokladkaka eller något annat godis med choklad. :) Däremot är suget på vanlig mat riktigt stort, speciellt kyckling. Jag riktigt lääääängtar tills jag kan äta kyckling. Jag ser chicken nuggets segla förbi mina ögon, eller grillad kyckling. ungsstekt kyckling, ja.. ni förstå vart jag vill komma. Kyckling i nästan alla former helt enkelt. Får väl se till att någon av mina första måltider när det är okej att äta lite bitar, består av kyckling.

En annan sak jag däremot inte vill se mer av, är varma pulversoppor. Yuäääk! Det funkar helt enkelt inte för min smakpalett, och då spelar det ingen roll vilken smak det är på soppan. Provade visserligen nutriletts kycklingsoppa idag (passade ju bra då jag är så sugen på kyckling), och den gick an, inte mer än precis an, men det gick an. Men lär inte köpa någon ny förpackning när resterande 4 är slut, utan då håller jag mig till kalla påsar. De från allevo smakar i alla fall någorlunda gott, och jag kan leva utan varma måltider... ett tag till i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar