tisdag 24 maj 2011

Viktdag

Eftersom jag kommer att opereras på en tisdag, har jag beslutat mig för att tisdagar blir min "vägningsdag"... i alla fall i rapporteringssyfte. För personligt bruk tycker jag det är rätt kul att följa viktkurvan när jag tagit tag i det där med vikten, så jag lär nog väga mig varje morgon eller kanske varannan. Alla experter säger ju att man inte ska väga sig varje dag, för det är lätt att stirra sig blind på vågen, men det struntar jag i. Jag tycker som sagt det är kul att följa viktkurvan och se hur det ändras dag för dag... i alla fall såhär i början. :)

Rapporteringen idag lyder i alla fall: -5,1 kg totalt! =D Det är ju bra om jag kan gå ner så mycket som möjligt till operationsdagen, så jag hoppas på att det kan bli minst 7 kg till på 3 veckor... blir det mer så gör det inte mig något. Kilona ska ju ändå bort. :) Insåg precis att jag satt upp ett mål för mig själv... då ska jag sätta på tävlingsinstinkten och försöka nå det målet också, och med tanke på att jag går på flyt (dvs shakers och liknande) så är målet på inga sätt omöjligt att nå. Now it's on!

1 kommentar: