fredag 20 maj 2011

Verklighet

Det blev plötsligt väldigt verkligt att jag ska opereras den 14:e juni. Kallelse, matinformation, information om sprutor för att förhindra blodproppar, och den massiva fakturan landade i eftermiddags i min inbox. :)
Den 13:e juni ska jag vara på mottagningen klockan 8.00 för blodprovstagning och diverse information, och det beräknas ta fram till 13:00. Dagen efter, det vill säga "dagen D", ska jag opereras klockan 9.00. Skönt att opereras så tidigt på morgonen, behöver man inte vara nervös så länge. :)

Eftersom jag inte legat på sjukhus, blivit nerdövd, eller opererats förut lär jag nog vara bra nervös kvällen och natten innan. Men det ska nog gå bra. Det som skrämmer mig mest är det faktum att ingen jag känner kommer finnas där vid min sida innan och efter ingreppet. Jag får väl kommunicera med nära och kära på annat sätt... så ligger det något skumt inlägg här eller en skum statusuppdatering på facebook som man inte förstår så mycket av, på eftermiddagen den 14:e juni, är jag säkerligen hög som ett hus av morfin fortfarande. ;)

1 kommentar: