onsdag 18 maj 2011

Huvudvärk

Har hållit på ordentligt med flytet nu i tre dagar, och det visar sig på vågen. Jag har gått ner lite mer än 3 kg sedan den 6:e maj. Yeey me! Det värsta med flytet, och som jag totalt hade glömt bort sedan itrimtiden, är den där jäkla huvudvärken man får. Eller man... JAG får i alla fall. Idag har jag nog dessutom inte fått i mig tillräckligt med vätska och det märks. Huvudet håller på och spricka känns det som. Tur att sambon for iväg till ica och handlade massor med alvedon innan han for till Portugal. Han köpte 5 paket tror jag, och lämnade 3 här hemma med mig. Det är ju bra.

Blev medlem på ett forum för viktopererade/blivande viktopererade personer, och satt och läste en hel del där igår, och kikade på de mest inspirerade bilder på människor som gått ner mycket i vikt. Den mest inspirerade kvinnan hade gått ner 125 kg!! Verkligen imponerande! Det lugnar en själv lite, för tankarna om att tänk om det inte fungerar, har funnits där. Det känns i alla fall bra, även om det blir den större operationen som innefattar två steg. Nu vet jag inte hur många som läser den här bloggen, men det kanske finns någon som inte riktigt vet vad viktoperationerna innebär. Här finns en, i mitt tycke, bra sammanfattning över de vanligaste, på engelska dock. Den jag ska göra är en sleeve gastrectomy, eller som den heter i sammanfattningen: Vertical Gastrectomy (VG), eventuellt kan det också bli tal om den större operationen Duodenal Switch, beroende på hur viktminskningen går.

Annars då... lite grinig ikväll... min fina dator verkar behöva gå i pension, eller kanske till och med begravas. :'( Håller på och gör en reparation på hårddisken, då jag tydligen har ett fel på min hårddisk, men det verkar inte gå så bra, eftersom den stått på 3% i fyra (4!) timmar nu. Det kommer ju verkligen bra i tiden om man säger så.. för vi lär ju inte ha nååååågra andra utgifter den närmsta tiden. *fnys* Nu ska jag ta och klunka i mig ytterligare lite vatten och kolla klart på off the map.

2 kommentarer:

  1. hej jätte kul att du kikade in på min blogg.... jag är super nöjd efter min operation och de är kul när resultaten inte låter vänta på sig... 3 kg sedan 6 maj för din del är super bra och jag önskar dig all lycka både nu innan operationen och efteråt... ja ska kika in här och följa din resa :)

    SvaraRadera