tisdag 10 maj 2011

Vad håller jag på med?

Då var man nere i Skåne igen, efter en hektisk helg i Eskilstuna. Det är ju många besök som ska avklaras på kort tid, men vi hann med de vi planerade och även nåt oplanerat besök ute på landet. Mötet på CFTK i Stockholm också, inte att förglömma. Igår kontaktade deras dietist mig, och som jag misstänkte ska jag börja på "flyt" så fort som möjligt. Börjar lite smått i morgon, för att på fredag eller lördag ta "en sista måltid" med en god köttbit och en bio. Efter det blir det enbart monoton shakerdiet i ca 4 veckor. Ja just det, man får äta ett begränsat urval av grönsaker också, så det blir väl lite sånt också. Men det ska nog inte vara några problem.

Sedan kan jag ju fundera över vad jag håller på med ibland... Ibland kanske det är lite överilat att vara en spontan person. Idag mailade jag min lärare och talade om att jag inte ville göra exjobbet jag hållit på med hela våren, utan att jag vill göra en litteraturstudie över sommaren i stället. Så nu måste jag hitta ett nytt ämne, som intresserar mig, skriva projektplan och skicka till mina lärare för utvärdering. Tur att sommaren ska tillbringas i Skövde i och med att jag opereras i början av den, eftersom det finns en bra högskola där... då kan jag i alla fall ha möjligheten att hitta bra material till mitt ämne.. vad det nu blir. Men det ger sig nog det med. Men det verkade inte som det hörde till vanligheten att man gjorde som jag gjort, 1½ vecka innan arbetet ska vara inlämnat. Men för att försvara mig, så har labbarna inte lett fram till ett enda resultat för min del, så jag har ju ändå inget att redovisa, och eftersom jag flyr från Skåne relativt snart, kändes det också dumt att fortsätta med detta. Så detta kändes som det bästa för tillfället.

1 kommentar:

  1. dom har faktiskt ett väldigt bra bibliotek här, jag har lånat massa böcker under min studietid. :)

    SvaraRadera