onsdag 25 maj 2011

Rubbad dygnsrytm

Har verkligen rubbat min dygnsrytm. Har legat nedbäddad och försökt sova i mer än 2 timmar nu... det funkade inget bra. Satte på tv-n och tittade det sista på plastikturisterna. Tv-tittandet gjorde mig inte heller tröttare. Eller trött... jag är jättetrött egentligen, men jag kan inte somna. Vänder och byter ställning efter vartannat. Det kanske är fullmåne på gång ute. Eftersom min kära dator har pajjat så har jag inte koll på månfaserna riktigt. Menmen.. ska väl försöka släpa mig ur sängen i morgon oavsett när jag somnar, så jag får lite gjort här hemma. För det är ju dumt att sprida ut händelser på olika dagar liksom. Och eftersom sambon behagar vara i El Salvador, så får jag sköta alltihop. Flyttfirman kommer på måndag och hämtar grejorna, och samma dag är det redovisningar i skolan. Hade vart intressant att gå dit och lyssna på mina klasskamrater, men det lär jag ju inte hinna nu. Får hoppas att de redovisningar jag medverkar på på fredag räcker, och att man blir inrapporterad därifrån.

Jag hoppas verkligen att sambon kommer hem nästa vecka och att askmolnet inte ställer till allt för mycket oreda. Flyttstädningen kan jag visserligen sköta själv, men det ska ju åkas turer till både tippen och förrådet, och jag är inte starke adolf som kan lyfta skrivbord och sådant helt själv. Och som inte detta är nog då... om sambon nu kommer hem utan problem med flygningar, så är han schemalagd i USA veckan efter, i Joplin närmare bestämt, där det dragit fram den största orkanen på 100 år eller vad det nu stod i tidningen, som krävt 120 döda minst, och där det väntas ytterligare orkaner. Livet är en fest ibland alltså... :/ Nähä.. nu ska jag försöka somna igen... förhoppningsvis går det bättre nu när jag fått beklaga mig lite. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar