tisdag 21 juni 2011

1 vecka post-op

Tänk vad tiden springer iväg. Det är nu en vecka sedan jag rullades ut från operationsrummet på CFTK. En vecka som enligt mitt tycke har gått bättre än förväntat. De första dagarna var det lite svårt att få i sig tillräckligt med mat, men det har bara gått bättre och bättre. Fast jag börjar bli lite småtrött på yoghurt måste jag säga. Äter man det 1 eller 2 gånger om dagen, hinner man inte tröttna riktigt. Men äter man någon form av yoghurt minst 4 gånger om dagen... känns det rätt jobbigt för smaklökarna tillslut. Men snart är det midsommarafton, och då får jag börja äta lite annan mat. Yaaay!!

Nåväl. Det är tisdag idag... vägningsdag. Eftersom jag tjuvkikat på vågen så visste jag att det såg väldigt positivt ut, men resultatet blev positivt över min förväntan. På vågen står det att jag gått ner 6,6 kg! sedan förra veckan. Jag menar.. 6,6 kg är sådana siffror man ser i biggest loser. Jag är riktigt nöjd måste jag säga. Denna underbara siffra gjorde dessutom att jag passerade 15 kilo-strecket. För att vara exakt har jag alltså gått ner 15,2 kg under min resa, och 6,6 av dem den senaste veckan. Helt fantastiskt.

Nu väntar jag bara på att vårdcentralen ska ringa upp, så jag kan höra om jag kan boka en tid för agraff-borttagning på torsdag. Sedan bär det ut till Karstorp och päronen... skulle nog ta en promenix med moder min. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar