onsdag 15 juni 2011

dagen efter op

Dagen efter dagen D. Fick ett eget rum idag. Ber om ursäkt på förhand om det blir mycket stavfel idag, för mitt bord är uppe vid ögonbrynen känns det som.. ;) Fick inte bo i Pheobe-rummet som jag hoppats på, utan jag fick bo i Joey-rummet. Det går väl bra det med.

Kom till CFTK vid kvart över åtta. Var måttligt nervös och kunde inte sitta kvar på hotellet då kände jag. Fick steppa in i operationssalen halv tolv.. några timmar senare än vad jag räknat med. Kommer inte ihåg så mycket. De satte på mig elektroder, jag fick andas syrgas och sen tyckte jag att han sa att han skulle fylla på sömnmedel, men det kändes som att jag redan sov då. :) Operationen hade vart svår, men den hade gått jättebra. Fick göra en kontraströntgen idag och allt såg fint ut. Inga läckage eller någonting. Gårdagen sov jag bort. Tror inte jag var vaken en timme sammanlagt efter operationen. Det var nog behövligt i alla fall. Däremot fick jag världens chock när jag vaknade till... min högerhand var hårt tejpad och vänsterhanden var hårt lindad. Jag antar att kanylerna inte satt kvar som de skulle...

Nåja.. allt gick bra i alla fall. Har lite ont i magen och jag känner varenda tarmrörelse känns det som, men det får det vara värt. Nu ska jag försöka få i mig lite mer yoghurt här. Måste passa på att prova grejor, så jag vet vad som är gott tills jag kommer hem igen. :)

1 kommentar: