lördag 25 juni 2011

Midsommar

Gårdagen tillbringades till största delen ute i Karstorp. Gick en tipspromenad redan vid 10-tiden, och tittade även på när de reste midsommarstången. Sambon och mamma vann naturligtvis priser vid lottdragningen, och som vanligt vann jag inte ett jota. Men jag är lika glad för det. :)

Det blev ju också en hel del mat som sig bör på midsommar. Jag började lite smått med att äta knäckebröd redan på torsdagen, och under gårdagen blev det mycket lättuggad mat. Det blev en liten bit kokt lax, en köttbulle, en prinskorv, en ägghalva och en potatis som jag mosade med gräddfil och gräslök till lunch för min del. Ingen sill och ingen nubbe. Men det känns som att jag klarar mig bra utan det faktiskt. :) Inga problem var det att äta något av det heller, vilket känns skönt. På kvällen blev det mer mat... provade lite grillat kött, vilket jag var osäker på om det skulle gå bra att äta eller inte, men det var väldigt mört, och därmed var också det lättuggat. Till köttet blev det också lite potatisgratäng och sallad. Inga problem alls, och portionen var precis lagom för min del. Känns jättebra att första dagen med riktig mat gick så bra, och jag känner redan att jag har mer energi i kroppen också. :)

1 kommentar:

  1. vi pallade aldrig ut till stugan. trist väder så vi gjorde trista saker hemma, STÄDADE! gaaah!

    SvaraRadera