måndag 13 juni 2011

dan före dan...

Idag är det dan före dan.. dagen innan dagen D, sista dagen på mitt gamla liv. Förmiddagen tillbringades mestadels i väntrummet på CFTK, men emellanåt fick man också besöka andra rum och prata med folk.. Först var det provtagning för min del, sedan vart det ett prat med en av kirurgerna, efter det blev det ett snack med snubben som sköter narkosen och till sist vart det prat med dietisten. Det har vart mycket information, men ändå väldigt nyttig sådan... speciellt det narkosläkaren sa. Nu vet jag på ett ungefär vad jag har att vänta mig i morgon. Kirurgen tyckte också att sleeve var ett bra val för mig, och även han sa att det kan bli tal om ett andra ingrepp också, där man kopplar om tarmarna, men det beslutet tas först efter ett år, eller om jag står på en platå väldigt länge. Jag hoppas ju som sagt att jag slipper den, och eftersom det inte var helt orealistiskt att gå ner runt 60 kg med hjälp av sleeven på ett år, så kanske jag inte behöver den omkopplingen i så fall. Men vi får se vad tiden utvisar.

På eftermiddagen hade jag turen att gå ut ungefär precis när flyglarmen larmade, och jag hade dessutom "turen" att gå precis bredvid ett... eller huset det satt på i alla fall.. Har nog aldrig upplevt de där ljuden riktigt nära förut. Det var hemskt i vilket fall! Passade på att ta mig in på apoteket för att hämta ut mina sprutor... hade INTE räknat med att det var en hel arsenal med mediciner jag skulle ha. Lika bra att hämta ut alltihop. 8 förpackningar blev det tillslut... Värsta pillertrillaren då...

Och efter apoteksfärden träffade jag en gammal kompis.. som jag dessutom måste skryta lite om. Min "författarkompis". Han gav ut en bok om fotbollshistoria för några månader sedan, och den har tydligen sålt riktigt bra. Riktigt glad för hans skull. :)

Om några timmar ska jag väl ta första sprutan... rakt in i magen... :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar