söndag 19 juni 2011

lite statusuppdatering

Ännu en helg är över. Men detta är första helgen i mitt nya liv. Det går bättre och bättre med att få i sig rekommendationerna  Idag har jag typ 2 dl vatten kvar att få i mig, annars är alla sex målen avklarade, utan svårigheter. Och det är ju riktigt skönt må jag säga. Har till och med druckit vanlig mjölk, trots rekommendationerna att inte göra det. Tror inte magen reagerade nämnvärt. Fick lite magknip bara, men det var över på ett par minuter, och det känns ju bra att veta inför italienflytten. Är inte så säker på att de använder laktosfri mjölk där nere.. UHT-mjölk.. ja.. laktosfri.. mmm... not so sure. Åt lite varm soppa idag, och jag kan inte förstå varför jag har så svårt med just släta soppor.. i och för sig, det har jag mer eller mindre alltid haft.. men ändå. Tur att jag inte brassade på med hur många burkar som helst då i affären, utan nöjde mig med tre. :)

Mina sex små titthålsärr ser också ut att läka fint, så ska ringa och boka tid för att ta bort agrafferna också. Typ dagen innan midsommarafton får det bli tror jag. Jag längtar verkligen efter mat nu! Men jag mår mycket bättre än vad jag trodde jag skulle göra. Har inte ätit smärtstillande på ett par dagar och det har fungerat hur bra som helst.  Är fortfarande lite stum över magen, men svullnaden lägger sig väldigt mycket för varje dag som går. Var dessutom tvungen att tjuvväga mig här om dagen.. och det ser mycket lovande ut inför tisdagens rapportering i alla fall. :) Fast jag misstänker att de siffrorna inte kommer att hålla i sig mer än första veckan. Men bara jag fortsätter gå ner så. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar