torsdag 17 november 2011

Det luktar snö

Det blev en liten promenad på ungefär 2 km, till och från affären, tidigare under kvällen. Det var förvånansvärt kyligt ute. Får nog ta och införskaffa en ny mössa tror jag. Grämer mig fortfarande lite att jag glömde min stickade basker någonstans förra vintern. Menmen.. får se om jag hittar något intressant. I alla fall... luften var fuktig och det doftade faktiskt som att det var snö i luften. Jättehärligt!! Nu är det väl i och för sig knappast troligt att det blir någon snö här... än på ett tag i alla fall. När jag traskade hem från affären började dimman lägga sig över staden igen, precis som den gjort den senaste veckan eller så. Påminner lite om Skåne faktiskt, där det också kunde vara riktigt dimmigt emellanåt. Det som skiljer stort, är att det sällan blåser här i Modena, till skillnad mot Skåne. Jag har för mig att det var 2-4 plusgrader ute när jag var ute och traskade, och helt vindstilla. Jätteskönt. Det kändes verkligen som att det var den temperaturen. Hade det vart i Skåne, och det blåst, hade det känts som det vore 25 minusgrader. Så det är ju positivt. :) Och det var härligt att känna "snödoften" i luften, trots att det förmodligen bara var dimman i slutändan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar