onsdag 23 november 2011

identitetskris

Då har man precis kollat på bonde söker fru då. Idag var det dags för bönderna att välja, och jag satt och flinade som ett fån för varje bonde som valde den de fallit för. Tänk att man kan ryckas med så av ett tv-program.

Tidigare under dagen kollade jag också på lyxfällan, och fick mig en liten tankeställare. Programledarna frågar kvinnan från föregående avsnitt vem hon var, hennes identitet utan jobbet, och likaså kommer samma fråga upp i nästa avsnitt vad man kunde se på trailern.

Det fick mig att börja fundera... existensfilosofi kan ju vara roligt att underhålla sig med emellanåt, men det känns lite mer som en identitetskris för min del. Jag har inget yrke jag kan identifiera mig med, jag har alltid vart den "tjocka" tjejen, och jag släpper inte in människor på livet hur som helst. Jag är fortfarande den tjocka tjejen, och även om jag gått ner en hel del, så är det fortfarande en hel del kvar, men vem är jag egentligen när alla överflödiga kilon är borta? Jag kan ganska lätt säga vem jag är för andra. Jag är en dotter, en storasyster, en fästmö, en bästa vän, en stöttepelare, en god vän, en knäppis, en iaktagare, en rolig prick, en person som ser till andras bästa, en hjälpare, en filmentusiast, för att nämna några roller jag har. Men vem är jag för mig själv? Åldern har jag inga problem med, man blir visare för varje år, men det känns som att jag ändå inte uträttat något. Jag bara... är. Punkt! Men vad vill jag göra med mitt liv? Vad vill jag arbeta med? Vad har jag för drömmar och förväntningar? Det känns just nu som att jag bara står och stampar på ett och samma ställe, utan att hitta den där smala stigen som leder uppåt. Kanske är en åldersdrabbad livskris ändå?! Nej! Jag tror inte det ändå... jag måste hitta mig själv, men jag har ingen aning om vart jag ska börja leta... Får väl ta och sova på saken... kanske känns bättre i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar