lördag 12 november 2011

Go'mat

Det blev ett kort besök hemma av sambon. Han kom hem igår vid fyra-tiden. Då for vi och handlade lite och fixade i ordning mat när vi kom hem igen. Det blev en efterlängtad ungsstekt falukorv med potatismos. En av favoriterna, för oss båda, men förmodligen lite mer för sambon. Jag kommer inte ens ihåg när vi gjorde detta hemma senast, men vet att vi åt det en gång på en restaurang innan vi åkte ner hit till Modena. Men igår var det alltså dags att göra det hemlagat.  Och det var gott... underbart gott att få känna smaken av "riktig korv" igen. Min lilla portion blev uppäten, förutom en halva av den halva tomaten, samt lite mos. Sambon deklarerade tidigt att han skulle överäta, men trots detta blev det ändå en liten portion över till mig. :) Inte så illa det.

Han åkte vidare idag igen. Mot sydkorea denna gången. Från början var det sagt att han skulle vara där i 2+2 veckor med 1 vecka emellan. Denna veckan skulle han stanna kvar i sydkorea och så skulle jag också få komma över dit. Men neeejdå.. Allting ändras ju hela tiden, så nu blir det ingen resa för min del. :( Lite trist, men men.. så är det ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar