tisdag 1 november 2011

allhelgonadagen

Nu är det tredje dagen det känns som söndag för min del. Kan ju förvisso bero på att det är röd dag här i Italien, samt att sambon hade klämdag igår. Han har ju vart hemma i 4 dagar i stället för 2 dagar, och då blir det ju lite mix-up i hjärnan gällande dagar. Nu har ju inte jag något att åta mig om dagarna, så jag behöver hålla reda på vilken dag det är... men ändå. Så länge jag inte tappar bort dagarna helt, utan jag vet när det är den 14:e december, så klarar jag mig nog bra.

Kyrkorna har nog haft fullt upp med mässor och annat dylikt idag. Klockorna har ringt måååånga gånger. Men det är ju som sagt en röd dag, och röda dagar är väl en kyrkodag. Och som de icke-katoliker vi är, så har vi inte gjort många knop idag. Tog en promenad på 5 km på dagen, annars bara slappat och kollat på serien burn notice. Ett rätt bra sätt att tillbringa lediga dagar på. Och då det också är allhelgonadagen, har jag också ägnat bortgångna nära och kära lite extra tankar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar