måndag 3 oktober 2011

Läxtajm.

Just nu sitter jag med mina "läxor" i italienska. Har idag gått igenom  kroppsdelar och ansiktsdelar. en av uppgifterna vi fick att göra hemma var ett korsord, och ett ord har gjort så att jag fått en ordentlig tankeställare. Ledtråden är "Är liten och svart". Ska ju vara något på kroppen och så är det bara TRE bokstäver. Jag chansade på por (inte för att vi gått igenom det.. men ändå).. får väl se i morgon om man hade rätt eller fel. Misstänker fel.. menmen.. så kan det vara ibland. Nu är det bara skrivandet kvar.. där jag ska beskriva två familjemedlemmar. Förhoppningsvis går det rätt fort. Jag är verkligen jättetrött... sov nog ganska dåligt i natt, så jag hoppas på att bli klar med skrivandet snabbt, så jag kan lägga mig i sängen och repetera dagens ord ett par gånger. Det ger sig nog hoppas jag.

Sambon skulle kommit hem en snabbis i morse, dock när jag var i skolan. Klockan 6 får jag ett mess om att det vart en incident på planet och att de måste vända. I stället för att vara hemma runt 11 som det var tänkt från början, kom han hem vid 17. Var ju trevligt att få se honom faktiskt. Jag kände mig riktigt duktig eftersom jag fixat i ordning mat åt oss, så han kunde äta och sedan packa och sticka igen. Det blev Leilas pasta som jag gjort förut i Sverige. Nu fick även sambon smaka på det, och det blev godkänt. Tur det! Annars hade man väl fått gå ut och käka pasta hädanefter. ;) Efter maten stack han igen. Nu skulle han ju i och för sig till Gardasjön här i Italien. De skulle ha möten och aktiviteter där med hans grupp på jobbet. Tycker lite synd om honom.. vart på resande fot i 1½ dygn typ. Längtar tills fredag då vi ses igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar