onsdag 12 oktober 2011

Zeus i italien?!

"spaghetti dedicati a Zeus" 
Ikväll var jag åter med sambon och några svenska kollegor ute och käkade på kvällningen. Vi gick till en rätt schysst restaurang inte allt för långt hemifrån oss. För min del blev det för en gångs skull en pastarätt. Man måste ju passa på att smaka på det som italien är känt för ju. Namnet på rätten var tillägnat en gud... Nämligen Zeus. Men vänta lite här nu... Italien, som har sin egen mytologi, den romerska mytologin, tillbad väl inte Zeus?? Zeus är ju en gud inom den grekiska mytologin. Nåja.. rätten var rätt god, bestod av spaghetti med bacon, ruccola och tomater och detta toppades med riven fetaost. Jag hade nog föredragit lite mer bacon i rätten, men jag är ju också en köttmänniska. Men det var verkligen inget fel på den, och trots att jag beställde en "mezzo porzione", dvs halv portion, var min rätt större än snubbens som beställde en annan pastarätt. Hmmm!! Vill nog inte veta hur stor portionen är i vanliga fall då, om jag nu fick en halv portion så att säga. Hittade i alla fall en bild på min maträtt på deras hemsida. Ser inte så tokigt ut va? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar