lördag 1 oktober 2011

Io sono ANJA!

Hus i cool form. 
Kände mig faktiskt ganska duktig tidigare idag. Jag behövde handla lite till hemmet, så vid halv tre fick jag den briljanta idén att gå bort till köpcentrat Rotunda. Det ligger ungefär 2 km från vår bostad, och alltså inom perfekt gångavstånd. Det märktes att italienarna vid den tiden tar det lugnt, för det var inte mycket folk ute, det var inte mycket trafik ute, och framför allt... det var inte mycket folk i affärerna! :) Vädret var som vanligt, det vill säga varmt. Men glädjande nog har verkar luftfuktigheten sjunkit enormt på de 3 veckor jag varit i Modena. Även om det nu var mellan 25-30 grader varmt, så var det ändå inte kvalmigt på något sätt. Väldigt skönt måste jag säga. På vägen till Rotunda passerade jag några bostadshus med ganska intressant form, och det var man ju bara tvungen att dokumentera. Lite coola va? ;)

Kom fram till Rotunda efter ungefär en halvtimmes gång, och det första jag gjorde var att köpa en is-te. Man blir bara liite törstig i värmen. Jag drack upp den ganska snabbt och gick sedan in i "mataffären". Det kan väl liknas vid Maxi eller Coop Forum, då det inte bara är mat som säljs, utan böcker, tvättgrejor, elartiklar.. ja.. en salig blandning alltså. Började med att kika lite på bokavdelningen. Det kunde ju vara som så att det fanns liknande böcker jag köpte i Japan, för att lära mig språket... det vill säga barnböcker med bilder och ord till. Hittade en.. men den var till och med lite för enkel för mig... Däremot såg jag en annan bok, som jag var tvungen att dokumentera med foto. En bok om vår stora svenska stjärna här nere i Italien. Talar naturligtvis om Zlatan. Men om man ska tolka titeln på boken, så är han kanske inte så omtyckt här nere trots allt? Boken heter nämligen "Jag är ZLATAN (och vem i *@!? är du)?" Och enligt min stora livlina när det gäller italienska, etranslator.ro, är resten av "titeln" 100 skäl att älska den mest hatade fotbollspelaren i Italien. Men jag måste säga att karikatyren är väldigt lik honom. Kanske får ta och inhandla den boken vid något tillfälle.. bara för att liksom. ;) Rubriken anspelar för övrigt på bokens titel. ;)

Upptäckte att jag strosade runt i 1½ timme inne i affären och gick igenom vad som fanns på hyllplanen. Och sedan ytterligare en halvtimmes hemfärd, med två plastkassar, en i varje näve, för att få in lite styrketräning också. ;) Handlade något jag inte handlat till mig själv sedan i maj eller något sådant.. och det var pepsi. Var lite småsugen, och blev ännu mer sugen när jag såg att de hade pepsi twist här nere. Nu bör jag ju inte dricka kolsyrat egentligen, men dricker jag det lugnt så borde det gå bra. Och visst smakade det gott, men ändå inte så att det kommer bli konstant inköp av pepsi. Nån gång ibland bara, det blir bra för mig. :)

1 kommentar:

  1. Ha ha ha så träffande bok!! Väldigt lik vår "älskade" zlatan!! :-)

    SvaraRadera