måndag 26 december 2011

Annandag jul

Får väl börja med att skriva och önska alla läsare där ute en god fortsättning!

Annandag jul... Idag ska vi ha jullunch hos svärmor. Nu kanske folk undrar varför jag skriver "svärmor" med fnuttar ("") ibland och svärmor utan fnuttar ibland. Det har en enkel förklaring. Sambons päron är skilda, så svärmor utan fnuttar är sambons mamma, medan "svärmor" med fnuttar är svärfars sambo. Lätt som en plätt. Idag ska vi alltså åka ut till svärmor utan fnuttar, det vill säga sambons mamma. Vi ska även hämta upp sambons mormor på vägen dit. Det blir nog trevligt. Jag hoppas bara att mitt illamående och den smått pulserande huvudvärken går över tills dess.

Sedan blir det förmodligen att packa väskan och bege sig mot Skövde igen, där det återstår julfirande med mina päron. Fast det julfirandet blir väl inte förrän i morgon. Syrrans engelska vän ska ju vara med, och det kan ju vara intressant att se vad hon tycker om ett svenskt julbord. Det finns en sak jag längtar till med det julbordet i alla fall, och det är den där kokta laxen. Ska bli så gott, så gott. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar