lördag 31 december 2011

Summa summarum

Då är det åter igen nyårsafton. Tänkte skriva en liten summering över 2011, mest för att ha något att skriva. Det är ju lika bra att börja öva upp mig redan nu. ;)

Januari: Nyåret firades in i Malmö, så första natten på det nya året tillbringades på ett hotell. Detta var också månaden jag gick från 20-någonting till 3-0. Hade ett litet intimt firande med mina nära och kära, och det var riktigt trevligt. Det var också i denna månaden det pratades mer om huruvida jag och sambon skulle flytta utomlands eller inte.

Februari: Här blev sambon erbjuden ett kontrakt, och därmed vart det definitivt att vi skulle flytta till Italien. Jag hade sista ordet i frågan, och då jag gillar att se mig om i världen, var det ett självklart val. Dessutom har jag en känsla av att sambon skulle ångra sig riktigt mycket om han Härnte tog den chansen han blev erbjuden.

Mars: Började med ex-jobbet, som dessutom inte gick något vidare för min del. Vi kontaktade också mäklare för försäljning av huset, och en fotograf fotade vårt hem.. till mitt förtret med tända värmeljus på toaletten. ;) Annars hände det inte så mycket i mars.

April: I april fick jag åka till Modena och Italien första gången. Vi var nere och kollade på lägenheter. En intensiv dag, som resulterade i världens träningsvärk i benen. Vi kollade på sammanlagt 9 lägenheter och fastnade för ett par. Till sist bestämde vi oss för en stor 4:a precis utanför centrumkärnan. I april hade vi dessutom några besök av min syster nere i Skåne, och hon hjälpte till med urröjning av garage och andra gömmor. Ingen röjer lika effektivt som syster min. ;)

Maj: En hel del lägenhetsvisningar i början på månaden. Här bestämde jag mig dessutom för att jag inte ville skriva om det jag skrev i ex-jobbet, så jag avbröt det helt enkelt. Jag hade också ett samtal med kirurgen på CFTK och bedömdes som godkänd för operation hos dem. I mitten på maj började jag med VLCD (shaker-diet). I slutet på maj kom flyttgubbarna och packade ner större delen av vårt hem, och vi hade dessutom fått en köpare till huset.

Juni: Första veckan i juni var det att göra det sista i huset. Förrådsställa det vi inte skulle ha med till Italien, samt åka flera turer till tippen och slänga det vi inte ville ha längre. Sedan flyttade jag upp till föräldrarna i Skövde. Den 14:e juni var den stora dagen D för min del. Denna dag opererades jag, och därmed blev det första dagen på mitt nya liv. Jag hämtades av sambon och skjutsades hem till mina föräldrar igen.

Juli: Jag befann mig i Skövde, men tog en semester under några dagar och åkte ner till Malmö för att umgås med vänner och bara vara. Resan började och slutade med att lämna/hänmta min syster på landvetter, då hon åkte till Prag i några dagar. Annars var juli rätt lugn... hade fullt upp med att prova mig fram i matväg vad jag kunde äta och inte. Hade både bra och skitkassa matdagar.

Augusti: Sambon kom till Sverige på sin semester, och även denna månad blev det en resa till Skåne-land. Denna gång för en kräftskiva hos en kollega till sambon. Naturligtvis blev det också några besök till andra vänner där nere. Vi var både i Eskilstuna och skövde, och i E-tuna firades bland annat sambons brorson, som fyllt 18. Ett besök på den mer eller mindre obligatosriska matfestivalen i Skövde hanns det också med. God mat och trevligt sällskap fick avsluta augusti.

September: Började med att överraska syrran på hennes födelsedag, med att hon fick vara zoovårdare för en dag. Då hon älskar djur, vart hon inte allt för ledsen. Sedan var det en 40-årsfest. Efter den första helgen i september var det sedan dags för den andra stora förändringen under året. Det var dags att packa bilen för att sedan fara hem. Hem till Italien. Non-stop-resan dit var ingen höjdare, men det gick. Kunde snart också konstatera att myggorna var fördjäkliga i Italien. Skrev också in mig på en intensivkurs i Italienska.

Oktober: Läste min italienskakurs, men fick inte ut så mycket av den som jag hoppades, då min mage bestämde sig för att inte vara medgörlig under denna tid. Så många dagar spilldes tyvärr på att jag inte mådde bra. Var på några spännande utflykter med skolan dock, bland annat lamborghini-museet.

November: Den mörka månaden november... Den var väl mer eller mindre bra... jag fick någon form av depp-period, där mycket tankar över tillvaron och mig själv figurerade. Det började dessutom bli allt kallare även i Italien, men dagarna var fortfarande väldigt fina, med mycket sol.

December: Första delen av december gjordes inte så mycket. Jag kom fram till att jag skulle börja virka som hobby. Åkte till Sverige den 15:e och hade några härliga, men intensiva dagar i Malmö. Skaffade mig en ny frisyr och hårfärg och umgicks med mina underbara vänner. Sedan var det upp en sväng till Stockholm, och konsert med Tiesto med flera. Var riktigt länge sedan jag röjde loss så mycket som jag gjorde den kvällen. Helt underbart. Här började jag också virka lite smått. Resa till Skövde för några dagar och sedan julfirande med sambon och hans familj i Eskilstuna. Mellandagar i Skövde och nu i Eskilstuna igen. Denna nyårskväll kommer spenderas ute på landet, utanför Eskilstuna, hos goda vänner.

Det har trots allt hänt en hel del under det här gångna året. Har tänkt ut ett nyårslöfte för mig själv, och det är att jag ska bli bättre på att äta regelbundet. Det har jag fortfarande problem med, men jag ska försöka se till att jag får ordentliga rutiner under det kommande året. För mitt välbefinnande lär det nog behövas.

Och nu tänkte jag nog ta och försöka göra mig i ordning inför kvällens bravader. Ta en dusch, leta reda på mina kläder, som förmodligen ligger nedpackade i den stora väskan, och fixa håret. Så jag önskar alla er där ute en riktigt trevlig nyårskväll och ett gott nytt år till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar