lördag 17 december 2011

Dag 2 i malmö

Klockan ringde 8.00. Jag var inte utsövd på långa vägar. Så jag snoosade till klockan nio och släpade mig sedan ner i matsalen och åt lite frukost. Det slank inte ner så mycket av någon anledning. Jag och vännen hade bestämt att hon skulle komma till hotellet klockan 10, för att vi skulle ha ungefär en timme att ta oss till mediet som var mitt första ärende för dagen. Det var något längre än vad jag räknat med, och dessutom gick vi fel vid ett tillfälle, så jag blev någon minut sen. Men jag var nöjd över besöket och vad som sades... till större delen i alla fall. Vissa saker fattade jag inte över huvudtaget. Men det ger sig nog det med. I vilket fall, så ser det inte ut som att jag kommer återvända till Sverige, utan kommer fortsätta bo utomlands. Det var ju lite intressant. :) Men inte mig emot. Då jag ändå misstänker att jag är allergisk mot svenskt väder (oavsett väder) så gör det ju inte så mycket. ;)

Efter det besöket hade jag lovat att bjuda min vän på lunch, då hon fixat mina tider under dagen. Vi gick tillbaka in till centrum och åt på kinakrogen som bara serverar buffé. Kinamat hade jag inte ätit på hur länge som helst, och började nästan dreggla när jag tänkte på den underbart goda laxen de brukar ha på buffén. Jag skippade sushin då jag ville njuta av varmrätterna som fanns. Men ack så besviken jag blev, då jag upptäckte att de inte hade någon lax på buffébordet. Ingen lax alls!! De kanske bara har det på kvällsbuffén. Får se till att planera in i alla fall ett besök där med sambon sedan i januari när vi ska vara i skåne i nästan 2 veckor. I alla fall.. jag blev inte besviken på maten jag i alla fall åt. Smakade utsökt! Däremot kunde jag inte hjälpa att tänka på hur killen som satt vid bordet bredvid oss hädade. Jag har fått höra sedan första gången jag smakade på sushi att man ska äta hela biten på en gång, för att få alla smaker liksom. Snubben bredvid mig delade upp sina sushibitar i 3 eller 4 bitar. Vilken hädelse. ;)

Före & efter
När båda två var mätta och belåtna, svängde vi förbi H&M så att vännen kunde köpa nya vantar, då hon tappat sina handskar på morgonen när hon skulle till mig. Hon köpte ett 2-pack, så jag fick ett par. Det var faktiskt riktigt skönt att få en värmande vante på de iskalla händerna. Sedan var det dags att promenera igen. Den här gången var det ett frisörbesök inplanerat. Då jag ville ha en ganska stor förändring, räknade jag med att det skulle ta lite tid. De höll på att renovera i frisörskans lokal, så hon tog emot mig hemma hos sig, och väl där fick jag en liten chock. Det första som möter mig i dörren är en hund, och när jag sedan sticker in huvudet till vardagsrummet ser jag dessutom 2 katter. Vilken mardröm!! Jag hoppades att jag skulle överleva utan för mycket allergi. Som vanligt var hunden väldigt intresserad av mig, eftersom jag försökte att inte ge den någon uppmärksamhet. Får nog ändra taktik på den fronten tror jag. I alla fall... frisörskan började med att klippa av mitt blonda svall. Håret var ganska långt. När sedan frisyren var till belåtenhet, skulle håret färgas. Så i med färgen och vänta i en halvtimme. Måste säga att det var himla bekvämt att låta en frisör färga håret på en. När jag gör det själv brukar det kännas helt annorlunda. Det kanske kan bli en ny livsstil det där.. gå till frisören och färga håret. Problemet med det är ju att det brukar kosta rätt mycket pengar.... När det var dags för ursköljning tog hon fram sitt babybadkar, som jag fick stå och luta mig över. Jisses.. då kände jag verkligen av att jag fått en hel del motion de senaste dagarna. Shit vad det drog musklerna på baksidan av låret. Till slut så kändes det som att jag bara stod och skakade. Men vi var inte klara här heller.. nejnej.. jag hade ju dessutom bestämt att jag ville ha färgade löshårsslingor insatta i håret. Och det tog ju lite tid. Men resultatet blev superbt! Jag är så fruktansvärt nöjd. Det är rätt stor skillnad va? :)

Efter det 4 timmar långa besöket hos frisören fortsatte färden ut till en annan del av Malmö för att träffa mina bio-homies. Så härligt att träffa alla igen. Trots att jag trivs väldigt bra i Italien, är det ju vännerna man saknar mest, och då uppskattar i alla fall jag varje tillfälle man får att träffa dem. Hade supertrevligt och det pratades och skrattades hej friskt. En del vin slank ner också. Hade inte tänkt att det skulle bli en sen kväll, men hon var väl halv två när jag var på hotellet i natt... Så jag har fortfarande inte fått sova ut ordentligt. Nåja.. det har jag morgondagen till för. Inatt lär jag ju inte heller komma i säng allt för tidigt. Ska ju på konsert med bästa DJ:en Tiesto. Evenemanget håller på från 20.00 - 03.00.. så i morgon lär jag vara rätt död. Men det är smällar man får ta emellanåt. De två dagarna i Malmö har i alla fall vart superbra på alla sätt, eller till största delen i alla fall. Men de positiva aspekterna överväger så mycket att den iskalla blåsten och sömnbristen lätt glöms bort. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar