onsdag 14 december 2011

Årsplanering

Idag är det sista dagen jag vistas i bella italia... för det här året. I morgon flyger jag till köpenhamn och vistas ett par dagar i Malmö med bästa vännerna. Men det är inte bara lugn och ro som gäller... mitt schema är fulltecknat känns det som. En massa ärenden och julklappsinköp ska fixas. Malmö överges sedan för ett par dagar i Stockholm, och där har jag bara en sak planerat... kanske två, beroende på hur död jag är på söndag. På måndagen far jag mot sydligare breddgrader igen, närmare bestämt till Skövde, och päronen. Där stannar jag tills dagen innan julafton, då det bär av till Eskilstuna över julen. Mellandagarna blir det åter igen Skövde, den här gången med sambon som sällskap, för att sedan till nyår åka upp till Eskilstuna igen. Den 2:a januari får vi skjuts upp till Arlanda, varifrån vi flyger till köpenhamn, för att sedan fortsätta hem igen. När jag tänker på vad som ska hinnas med under dessa veckor, funderar jag på hur jag kommer känna mig när jag väl är hemma igen...

När jag väl kommer hem igen måste jag ta tag i alla aspekter av mitt liv igen. Bli bättre med maten, eller i alla fall se till att äta efter klockan igen, då jag slarvat med det den senaste tiden. Jag ska se om jag kan skriva in mig på ett gym, fast det kanske måste vänta ett par veckor, då man visst måste ha "friskhetsintyg" eller nåt liknande för att få träna här i Italien. Jag måste skriva i ordning en planering över hur jag vill att min c-uppsats ska se ut. Då jag läste biomedicinsk teknologi, har jag funderat på att skriva om organodling. Finner det väldigt fashinerande att man kan odla upp organ som behövs vid transplantationer. Visserligen är det mesta inom detta område ännu på utvecklingsstadiet, men ändå. Vad mer.. jo.. bör väl försöka utveckla mina italienskakunskaper ytterligare. Dessutom ska jag ju sätta mig in i virkning, då jag bestämt mig för att det ska bli min nya hobby. Mamma tyckte det var en jättebra idé, svärmor gapskrattade mig rakt i örat.. så det är lite blandade reaktioner på detta... men då har jag något att göra om dagarna. :) Och vem bryr sig för övrigt vad andra tycker... en gång i tiden tyckte jag det var roligt att virka, men det blev aldrig något mer än det som gjordes i syslöjden. Får väl se vad det kan bli för projekt framöver.. har lite planer redan i alla fall. :)

Sedan måste jag ju köpa min utstyrsel till det kommande bröllopet som stundar i maj. Nej, inte mitt eget bröllop, utan allra bästa vännens. Jag har ju dessutom fått hedersuppdraget att vara tärna, så då måste jag skriva ett tal dessutom. Brudgummen har redan låtit basunera ut att han ser fram emot mitt tal allra mest. Ingen press alls!! Men det blir nog väl. Sedan är det ju semestern som också har planerats lite smått. Resan till Paris och eurodisney. Ska bli otroligt spännande att se hur det skiljer sig mot disneyland och disney sea i Tokyo. Så nog finns det att göra alltid.. även nästa år. Sedan ska jag väl förutom allt ovanstående försöka fortsätta plöja igenom bokhyllorna här hemma. Kanske inte riktigt läsa en bok om dagen, som det blivit det senaste, men ändå se till att de böcker som införskaffats på diverse bokreor under åren också blir lästa. :) Nåväl.. det ger sig. Nu ska jag ta och värma på lite lunch och sedan börja packa resväskan... och fundera ut en ny julklapp till sambon, då det jag tänkte köpa är slut i lager... =/ Nåja.. jag börjar med maten, och fortsätter med ett telesamtal till vårdcentralen för att se om man kan boka in en hälsoundersökning... Tänk att tidsoptimisten alltid ska vara så dominerande i mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar