fredag 30 december 2011

Skövdebesöket

Då har man varit i Skövde i några dagar och blivit uppassad av mamma. ;) Hade en trevlig liten julmiddag den 27:e; och det var riktigt roligt att se systers engelska väninna smaka på inlagd sill. Hon ansåg att det var ätbart i alla fall, vilket var roligt. :) Lite julklappar hanns det också med. Fick lite pengar, en bok, smycken och presentkort på kläder. Hittade inget roligt i klädesväg, så jag får väl kika lite i Malmö sedan när jag ska dit i mitten på januari.

Lilla "porkypine"! Så söt, så söt! :)
Hann också med ett besök till bästa vännen och hennes sambo... och numera 4 hårbollar. Det nyaste tillskottet i familjen hårboll, såg dessutom ut som ett litet piggsvin, så mitt smeknamn på den lille herrn blev porkypine. :) Men söt var den. En blandraskatt med perser och något annat jag inte kommer ihåg. Och jag som är jätteallergisk kunde ju naturligtvis inte motstå en liten kattbebis, utan kelade friskt med den. Tur att jag gått på det starka artilleriet i någon vecka nu, så det gick bra. Inga större allergiska reaktioner som tur var. Och sambon "bråkade" som vanligt med de större kissemissarna, men kompisen hade fått en lugn natt i alla fall. De små hårbollarna var väl helt slut efter allt busande och bråkande med min sambo. :)

Under gårdagen var vi och kikade en del i affärer och på kvällen gick vi ut och åt mat med syrran och engelska vännen. Jag åt pepparstek med klyftpotatis och någon pepparcreme har jag för mig. Måste bara tala om att det var de godaste klyftpotatisarna jag någonsin ätit alltså. De var så perfekta. Inte för att jag orkade äta upp allt på långa vägar, men ändå. De jag åt var de godaste jag någonsin smakat. Efter maten blev det ett biobesök, och filmen som sågs var Sherlock Holmes. Jag diggade den, och jag satt och småskrattade under större delen av filmen. :) Det är ju ett bra betyg. :)

Men nu är man i Eskilstuna hos svärfar igen. Nyår ska firas mitt ute i ingenstans hos sambons bästa kompis med familj, och sedan återvänder vi hem till sitt eget hem den 2:a januari igen. Ska bli skönt att komma hem och sova i sin egen säng igen faktiskt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar